Veelgestelde vragen

Hieronder vindt u het antwoord op de meest gestelde vragen. Komt u er toch niet uit? Neem dan contact met ons op.

Aanvragen Energieservice

Is deze actie iets voor mij?

Deze actie is interessant als u als lid inzicht wil krijgen hoe u uw woning energiezuinig(er) kunt maken.

Kan mijn VVE ook gebruikmaken van de woningscan?

Helaas is het vooralsnog niet mogelijk voor VVE’s om gebruik te maken van de Energieservice.

Ik heb al zonnepanelen, kan ik dan alsnog gebruik maken van de Energieservice? 

Zeker! Ook als u al zonnepanelen heeft kunt u energie besparen met andere maatregelen.

Ik ben geen lid. Kan ik dan toch advies krijgen?

Nee, deze dienst is exclusief voor leden. Bent u nog geen lid, dan kunt u zich eerst aanmelden als lid.

Ik heb geen bevestiging ontvangen van mijn adviesgesprek?

Kijk voor de zekerheid of de mail niet in de spam-box terecht is gekomen. Is dat niet het geval, neem dan contact met ons op.

Kan ik tijdstip en datum van mijn adviesgesprek nog wijzigen?

Ja, dat kan. In de bevestigingsmail staat de mogelijkheid om de afspraak aan te passen. Een adviesgesprek kan tot 24 uur van tevoren kosteloos worden geannuleerd.

Energiebespaarrapport

Hoelang na het telefonische adviesgesprek ontvang ik het energiebesparingsrapport?

In principe ontvangt u dit rapport binnen 48 uur.

Hoe kunnen jullie een energieadvies geven zonder bij mij thuis de situatie te bekijken?

Van afstand kan de adviseur al veel data en kenmerken ophalen van en over uw woning. Denk hierbij aan het vloeroppervlak en het bouwjaar van de woning. Daardoor kan de adviseur in veruit de meeste gevallen van afstand al een goed advies kan verstrekken en is een bezoek aan huis niet nodig. Een telefonisch advies bespaart u daarmee tijd en geld. De adviseur zal aangeven welk maatregelen voor uw woning interessant zijn, en en wat dit ongeveer gaat kosten en opleveren .

Wat kost het advies en wanneer moet ik betalen?

Het advies kost 95 euro, incl. BTW. U ontvangt de factuur binnen 5 werkdagen n afloop van het adviesgesprek.

Als ik vragen heb over het rapport, hoe kan ik die stellen?

U wordt een week na het adviesgesprek door ons gebeld om het advies en eventuele mogelijke vragen die u nog heeft even kort door te nemen.

Offertes

Kan ik aan de hand van het rapport offertes opvragen?

Het rapport is zodanig opgesteld dat er een offerte kan worden opgemaakt.

Kan ik via jullie een offerte krijgen?

Vereniging Eigen Huis heeft Energie In Huis geselecteerd om onze leden te kunnen voorzien van offertes op maat voor de geadviseerde maatregelen waar u interesse in heeft.

Mocht u naar aanleiding van die offerte de maatregelen willen uitvoeren via Energie In Huis, dan sluit u met deze partij een contract.

Wanneer ontvang ik de offertes?

Er wordt binnen twee werkdagen na ontvangst van uw offerte-aanvraag contact met u opgenomen. Vervolgens krijgt u binnen één week de offerte.

Moet ik betalen voor de offertes? 

Nee, de offerte is kosteloos en vrijblijvend.

Waarom zit er ook een financieringsplan bij de offerte?

Over het algemeen is, afhankelijk van het aantal en type maatregelen) verduurzamen een investering. Niet iedereen heeft dat geld zomaar (ineens) beschikbaar. Gelukkig zijn er voldoende mogelijkheden om de energiebesparende maatregelen te financieren. Energie in Huis zet gratis en onafhankelijk alle mogelijkheden op een rij die voor u van toepassing zijn.

Waarom werkt Eigen Huis samen met Energie in Huis? 

Energie in Huis heeft kennis van verduurzamen en hoe u dit het beste kunt betalen. Ze leveren en installeren zelf alle producten en geven hier garanties op. Andere leveranciers leveren vaak maar één product en raden daarom geen andere producten aan die beter passen in uw situatie. Daarnaast beschikken de experts van Energie in Huis over een AFM-vergunning. Financieringsadviezen voldoen dus aan de eisen die de AFM hieraan stelt - onder andere dat de adviezen volledig onafhankelijk zijn - en worden uitgevoerd door speciaal daarvoor opgeleide medewerkers

Waarom zou ik gebruik maken van een financieringsoplossing voor duurzame energie?

Door uw huis te verduurzamen bespaart u fors op uw energiekosten. Daarnaast levert het extra comfort op en een hoger energielabel - dus ook een hogere woningwaarde. Met een financieringsoplossing betaalt u de maatregelen per maand. Wat u op de energierekening bespaart is vaak groter dan de rente en aflossing. Zo houdt u dus geld over.

Kan ik een opdracht annuleren als ik niet in aanmerking kom voor financiering? 

Ja, dit is geregeld in de algemene voorwaarden van Energie in Huis. Op het moment dat het niet lukt om een passende financiering te regelen kunt u de opdracht geheel vrijblijvend annuleren.

Installatie

Wie komt de energiebesparende maatregel bij mij installeren?

Energie in Huis regelt de installatie. De installateurs die in opdracht van Energie in Huis werken hebben allemaal een NEN1010 en Veiligheid voor Operationeel Leidinggevenden VCA (VOL-VCA) certificaat. Ze monteren alles veilig op het dak en dragen er zorg voor dat ook de aansluiting op het stroom- en/of gasnet en bestaande cv-installatie veilig is.